Saturday, January 8, 2011

Majlis Khatam Al-Quran Adik Sepupu


Majlis Khatam Al- Quran
alhamdu'lillah selesai sudah majlis khatam al-quran adik sepupu di rumah nenek saya di Cheras indah...Menariknya majlis khatam Al-quran ini ialah ia turut diiringi kumpulan berzanji dan marhaban dari Pantai Dalam..Kelunakan mereka dalam memperdengar setiap bacaan telah memberi satu wadah kehidupan yang baik terhadapa adik sepupu dan semua sanak saudara..setiap bacaan adik sepupu diiringi oleh kumpulan tersebut...

(Sumber gambar : Kompasiana.com)

Majlis Berzanji dan Marhaban
Setelah majlis khatam al-quran selesai, kumpulan itu juga telah mengadakan majlis berzanji dan marhaban yang bagi saya amat amat untuk dihadiri oleh semua. Mungkin di antara kita tidak pernah dengar apa itu berzanji? apa itu marhaban? tapi sedar dan percaya lah kalian pasti akan jatuh cinta terhadap alunan-alunan dalam berzanji dan marhaban itu...Banyak kebaikan yang boleh kita dapat dari situ..Saya adalah salah seorang yang tidak kenal dengan itu semua, tapi alhamdu'lillah saya menyenangi dengan majlis tersebut..saya sudah bertekad untuk belajar serta mendalami agar memberi kesenangan dan kemudahan di kemudian hari..


Majlis Tunang Ringkas
Pada sebelah petang nya juga, majlis pertunangan adik kepada mak juga telah berlangsung dlm keadaan sederhana dan teratur..mudah-mudahan setiap apa yang dirancang tadi akan menjadi..


:- alhamdu'lillah moga-moga setiap benda yang dilakukan hari ini adalah atas nama ALLAH..mudah-mudahan Allah memberi sinar kebahagiaan serta rahmat kepada keluarga saya...

No comments:

Post a Comment